Rehvivahetuse aega broneerides on võimalik sul valida kahe teenuse vahel – täisvahetus ja rataste vahetus. Järgnevalt selgitame, mis on nende teenuste erinevus.
Rehvide täisvahetus
Rehvivahetuse täisvahetus tähendab seda, et kõik neli autorehvi vahetatakse välja. See hõlmab auto ülestõstmist, rataste eemaldamist auto küljest ning vanade raskuste eemaldamist. Seejärel rehvide eemaldamine ja paigaldamine profesionaalse montaažipingiga. Meil on kasutuses plastikust kaitsmed nii velje kinnituskäppadel kui ka montaažipeal, mis teevad velje kahjustamise (kriipsud, täkked) praktiliselt võimatuks.
Kui uued rehvid paigaldatud tasakaalustame rattad. Kasutame ainult uusi tasakaalustusraskusi. Valuvelgedel kasutame kleebitavaid raskuseid. Vana veljetasakaalu teibijäägid eemaldame spetsiaalse teibijääkide eemaldamise kettaga, mis on ohutu värvipinnale. Tasakaalustusraskuse tooni valime vastavalt velje värvitoonile (hõbedane või must). Seejärel lisame määrde rattarummule ning toimub ratta paigaldamine ja poltide/mutrite pingutamine dünamomeeter võtmega ettenähtud tugevusega.
Rataste vahetus
Rataste vahetuse teenus on neile, kellel on topelt veljed. Suverehvid on ühtedel velgedel ning talverehvid teistel. Selle teenuse sisse kuulub alati rataste tasakaalustamine ning rehvirõhu ja ventiilide kontroll. Lisaks teostame vahetatavate rehvide visuaalse kontrolli ja anname hinnangu rehvide seisukorrale, et teaksid kas saad ka järgmisel hooajal nendega sõita.
Eemaldatavad rattad märgistatakse asukohapõhiselt, et järgmisel hooajal oleks võimalik rehvid ümberpaigutada, et ühtlustada nende kulumist ja pikendada nende eluiga.
Rehvivahetuse aeg broneeri aegsasti
Rehvivahetuse täisvahetus on oluline teostada regulaarselt, et tagada auto rehvide optimaalne toimivus ja turvalisus. Soovitatav on rehve vahetada vastavalt tootja soovitustele ja kohalikele ilmastikutingimustele. Näiteks on mõistlik järgida 7 kraadi reeglit ehk kriitilist temperatuurimäära, mis on ülemaailmselt tunnustatud ja on rehvivahetushooaja konstant.
Lihtsustatult öeldes tähendab see, et kui õhutemperatuur on kõrgem kui seitse kraadi on kasulikum sõita suverehvidega, kui temperatuur on 7 kraadist madalam on aeg talverehvid alla panna, et tagada ohutu sõidukogemus.
Rehvivahetus on mõistlik teha nii sügisel, kui kevadel. Kuigi esmapilgul võivad aastaringsed rehvid tunduda hea valik, siis tegelikuses rehvivahetuse peale kokkuhoitud raha säästu ei too, kuna lamellrehvid kuluvad suvel kiiremini. Loe lähemalt, miks lamellrehvide kasutamine suvel on ohtlik ja kallis?