Kuigi esmapilgul tundub hea mõte kasutada aastaringseid ehk lamellrehve ka suvel on siiski mitmeid põhjuseid miks ei tohiks suvekuudel talverehvidega sõita. Järgnevalt selgitame, miks suvekuudel on mõistlik autole alla panna suverehvid.
1. Suverehv talub kõrgemat temperatuuri
Talverehvi pehmem muster kulub soojal asfaldil palju kiiremini. Nende kummisegu on valmistatud pehmeks ja elastseks, kui temperatuur langeb alla 7° C. See on väga tõhus külmade temperatuuride negatiivsete mõjude leevendamiseks ja tagab talvel parema pidamise ning pakub potentsiaalselt ohtlikes olukordades juhtidele enesekindlust ja turvalisust.
Kuid kui kasutate talverehvide komplekti aastaringselt, kulub sama paindlik muster soojemal temperatuuril kiiremini. See vähendab kasutusiga kuni 60 protsenti. On suur tõenäosus, et peate need varem välja vahetama, kui vahetaksite need lihtsalt kevade alguses suverehvide vastu.
Meie soovitused kuuma ilma korral on kasutada suverehve, mis on valmistatud kõrgemat temperatuuri taluvast kummisegust. Suverehvides kasutatavad segud aga muutuvad talvistes oludes sõites peagi kõvaks ja rabedaks.
2. Suverehv aitab suvel kütust säästa
Teine asi, mis suvel talverehvide kasutamise vastu räägib, on kütusekulu.
Soojal asfaldil on talverehvi veeretakistus oluliselt suurem kui suverehvil. Seda seetõttu, et pehmem kummisegu muudab kuju rohkem. See toob kaasa suurema veeretakistuse, mis suurendab kütusekulu, mis tähendab, et peate tanklat külastama sagedamini kui muidu.
Suvel talverehvidega sõitmise tagajärjed mõjutavad keskkonda ja üldist elukvaliteeti. Tarbides rohkem kütust, eraldab teie auto suuremas koguses süsinikdioksiidi. Lisaks on see mürarikkam, mis muudab sõidu vähem mugavaks.
3. Mõju sõiduomadustele ja ohutusele
Suvel talverehvidega sõites, pole juhitavus piisavalt hea – eriti kui on vajalik teha mõni järsk pööre. Samuti võib sellisel juhul õnnetusse sattudes kindlustusselts keelduda hüvitise maksmisest, kuna juht on aidanud kaasa õnnetuse tekkimisele, sest kasutab defektset autot – rehve, mis ei taga piisavat ohutust.
Suvel talverehvidega sõites pikeneb ka peatumisteekond. Erinevad testid on näidanud, et suvel talverehvidega sõitmine pikendab pidurdusteekonda kuival asfaldil vähemalt 10 protsenti ja märjal asfaldil 26 protsenti.
Kokkuvõtteks
Talverehvid on valmistatud spetsiaalsest kummisegust ning omavad spetsiaalset rehvimustrit, mis tagab parima haarduvuse lumistel ja jäistel teedel. Soojemate temperatuuridega muutuvad need head omadused vastupidiseks.
Seega on ohutum ja säästlikum sõita talvel talverehvidega ning suvel suverehvidega ja teha kaks korda aastas rehvivahetus. Kas aga osta uued rehvid või kasutatud rehvid? Jagame mõningaid uute ja kasutatud rehvide erinevusi, et valikut ehk pisut lihtsamaks teha.
PS. Suverehvide kasutamine on lubatud 1. märtsist kuni 1. detsembrini.